Aydınlı Bir Uşşâki Şeyhi Ömer Hulûsî ve Dîvân'ı

Stok Kodu:
9786054487712
Boyut:
160-240
Sayfa Sayısı:
600
Basım Yeri:
İstanbul
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2014-05
Kapak Türü:
Karton
Kağıt Türü:
2. Hamur
Dili:
Türkçe
0,00
9786054487712
213316
Aydınlı Bir Uşşâki Şeyhi Ömer Hulûsî ve Dîvân'ı
Aydınlı Bir Uşşâki Şeyhi Ömer Hulûsî ve Dîvân'ı
0.00
Bu kitap, 19.yüzyılın mutasavvıf şairlerinden Aydın Güzelhisarlı Uşşâkî Şeyhi Ömer Hulûsînin hayatı,
Dîvânı ve eser üzerinde yapılan araştırmaları içermektedir. Nâzenîn-i Uşşâkîlik neşvesinin tesisinde
ve uşşâkî silsilelerinde kilit nokta olan Ömer Hulûsî hakkındaki bu çalışma Prof.Dr. Mahmud Erol
Kılıçın takriz yazısıyla başlıyor.
...Nâzenînlik bir haldir bir tarikat adı değildir. Mâşûkuna doğru iz süren Mecnûn misali âşık o anki
haline göre gâh rağbet, gâh cünûn, gâh ümîd gâh perişanlık emâreleri izhâr eder. Tevhîd'e kadar
devam eden bu inkilâblar Hak yolcusunun bir bakıma eğlencesidir. Bir hâlden bir hâle geçerek devam
eden bu kovalamacada en zevkli kısım Nâz yapma hâlleridir. Bir samimiyet, bir kurbiyyet, bir işveli
edâdır nâzenînlerin yaptığı. Tıpkı kalender, melâmet, fetâ, cîvânmerd halleri gibi bir âşık hâlidir
nâzenîn neşvesi. Bu neşveye sahip olanlar itikatta Şeyh-i Ekber Muhyiddîn-i Arabînin şuhûd, vücûd
ve Tevhîd derslerini tâkib ederler. Amelde ehl-i melâmettirler, ehl-i kalenderdirler, ehl-i fütüvvettirler
Netice olarak Şeyh Ömer Hulûsî Baba defâaten görüleceği üzre ekberî, melâmî ve nazenîn neşede
bir Uşşâkî mürşididir. Ve onun şiirlerinden meydana gelen divanını Türk-İslam Edebiyatı sahası
akademisyenlerinden muhterem Dr. Mehmet Şamil BAŞ kardeşim muhtelif nüshaları karşılaştırmak
suretiyle başarıyla tesis etmiştir. Kendisini tebrik ederim. Sayi meşkûr olsun
Prof.Dr. Mahmud Erol Kılıç
Bu kitap, 19.yüzyılın mutasavvıf şairlerinden Aydın Güzelhisarlı Uşşâkî Şeyhi Ömer Hulûsînin hayatı,
Dîvânı ve eser üzerinde yapılan araştırmaları içermektedir. Nâzenîn-i Uşşâkîlik neşvesinin tesisinde
ve uşşâkî silsilelerinde kilit nokta olan Ömer Hulûsî hakkındaki bu çalışma Prof.Dr. Mahmud Erol
Kılıçın takriz yazısıyla başlıyor.
...Nâzenînlik bir haldir bir tarikat adı değildir. Mâşûkuna doğru iz süren Mecnûn misali âşık o anki
haline göre gâh rağbet, gâh cünûn, gâh ümîd gâh perişanlık emâreleri izhâr eder. Tevhîd'e kadar
devam eden bu inkilâblar Hak yolcusunun bir bakıma eğlencesidir. Bir hâlden bir hâle geçerek devam
eden bu kovalamacada en zevkli kısım Nâz yapma hâlleridir. Bir samimiyet, bir kurbiyyet, bir işveli
edâdır nâzenînlerin yaptığı. Tıpkı kalender, melâmet, fetâ, cîvânmerd halleri gibi bir âşık hâlidir
nâzenîn neşvesi. Bu neşveye sahip olanlar itikatta Şeyh-i Ekber Muhyiddîn-i Arabînin şuhûd, vücûd
ve Tevhîd derslerini tâkib ederler. Amelde ehl-i melâmettirler, ehl-i kalenderdirler, ehl-i fütüvvettirler
Netice olarak Şeyh Ömer Hulûsî Baba defâaten görüleceği üzre ekberî, melâmî ve nazenîn neşede
bir Uşşâkî mürşididir. Ve onun şiirlerinden meydana gelen divanını Türk-İslam Edebiyatı sahası
akademisyenlerinden muhterem Dr. Mehmet Şamil BAŞ kardeşim muhtelif nüshaları karşılaştırmak
suretiyle başarıyla tesis etmiştir. Kendisini tebrik ederim. Sayi meşkûr olsun
Prof.Dr. Mahmud Erol Kılıç
Kapat